Supermarktketen PLUS zet het nieuwe centrale e-commerce distributiecentrum (dc) in als de opmaat naar een online aanpak op maat. Dat zei PLUS-topman Jan Brouwer in een interview met Retail Trends.

“Het centrale dc kan ruimte bieden aan assortimenten die je vandaag niet in de supermarkt hebt, maar eigenlijk toch online wilt aanbieden. Ik verwacht dat de e-commerceactiviteiten een soort menukaart worden. Je zegt tegen de consument: ‘Wat wil je hebben, waar wil je het hebben en hoe snel wil je het hebben?’ Wil je op hele korte termijn een lokaal assortiment hebben, dan is dit het prijskaartje dat eraan hangt. Ik geloof in een dergelijke aanpak op maat”, aldus Brouwer.

Consumenten worden dus steeds meer verwend, omdat het allemaal kan. Je moet er wel wat extra voor betalen. Vandaag werd ook bekend dat de helft van de Amerikanen al een (betaald) abonnement heeft op Amazon Prime dat voor heel snelle bezorging zorgt, vers incluis en waar (binnen redelijke grenzen) je maar wilt.


Distrifood - Jan Brouwer (topman Plus) gelooft in een online menukaart
  • Deel
Druk af