Bijna 1 op de 7 huishoudens doet online boodschappen bij de supermarkt, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Dit is een forse groei ten opzichte van de 1 op de 12 huishoudens vorig jaar. Daarmee stijgt het omzetaandeel van 1% naar 1,9% van de totaalomzet van supermarkten. Vooral jongeren en gezinnen met kinderen bestellen hun boodschappen steeds vaker online. Huishoudens in de Randstad blijken vaker online te boodschappen te doen dan huishoudens in minder stedelijk gebied. Niet alleen online boodschappen doen neemt toe; ook de totale supermarktomzet is in de eerste 10 maanden van dit jaar met 2,4% gestegen door stijgend aantal supermarktbezoeken.
Retailnews - ?Eén op de zeven huishoudens doet online boodschappen
Lees ook
-
1
+Ondanks forse groei verdienen supermarkten niet aan online bestellen, toch gaat stekker er niet uit 14 okt 2021
-
0
+Kleiner en lokaler maar goedkoper - de nieuwe werkelijkheid van de eetwinkelier 5 apr 2021
- 0 Supersnel bij je thuis 26 feb 2021
-
2
+Picnic stuurt duizendste bestelautootje de weg op 17 jun 2020
-
1
+Gemak wordt het geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst 24 aug 2019
-
3
+Albert Heijn rekt de markt op van €38 naar €65 miljard 13 dec 2018
-
2
+1 op de 5 supers bezorgt de boodschappen zelf aan huis 16 nov 2017
-
0
+PLUS werkt aan ‘online menukaart’ 26 okt 2017
- 2 Zal ik terugkomen vanwege Picnic? 13 jul 2016
- 0 Online aankopen verdubbelen, maar zijn niet goedkoper 31 mei 2016