Het RIVM heeft nog niet bekend gemaakt dat het met de suikerreductie te langzaam gaat, of PLUS laat zien wat een supermarkt kan doen. De supermarktketen vervangt alle 330ml blikjes in de winkel door blikjes van 250 ml, luidt het in het persbericht. Bijzonder is dat PLUS niet alleen zijn huismerk en eigenmerk-blikjes aanpakt, maar zich ook verzekerd heeft van de medewerking van A-merkfabrikant Coca-Cola, die het initiatief “een relevante ontwikkeling” noemt. PLUS maakt het consumenten al langer gemakkelijk bij het maken van bewuste keuzes, bijvoorbeeld met de caloriemeter voor frisdranken en de suikermeter voor ontbijtgranen.
Om de keuze voor consumenten nóg makkelijker te maken, deelt PLUS de schappen ook opnieuw in: er komt meer ruimte voor water, gezonde producten komen bij elkaar te staan. Wat betreft de frisdranken start de supermarkt met een duidelijke presentatie van de zero en light varianten.
PLUS - PLUS helpt consument minder suiker te gebruiken
Reageer
  • Deel
Druk af