Sinds 2000 haalde voedingsmiddelenproducent Nestlé al 34% suiker uit zijn producten; sinds 2005 verdween 20% van het zout. Het blijkt nog altijd niet genoeg. Om het imago van verpakte levensmiddelen in de ogen van gezond-bewuste consumenten niet te laten afglijden, wil Nestlé de komende jaren nog meer snijden in het suiker-, zout- en (verzadigd) vetgehalte van zijn producten, meldt Reuters. Nog eens 5% minder suiker, 10% minder zout en 10% minder verzadigde vetten moet consumenten overtuigen dat Nestlé-producten ook prima passen bij een gezond voedingspatroon. Nestlé mikt met name op de kindergezondheid. Vorig jaar introduceerde Nestlé een brede reeks nieuwe producten die aan de voedingsbehoeften van kinderen voldoen (meer fruit, groenten, vezelrijke granen en micronutriënten). De deze week gelanceerde campagne Nestlé for Healthier Kids is bedoeld om ouders te leren wat ze hun kinderen te eten moeten geven. In de woorden van CEO Mark Schneider: "Onze sweet spot is het combineren van het gemak van verpakte levensmiddelen met gezonde goede voeding".
Reuters - Nestle to cut more sugar and salt in its products
Reageer
  • Deel
Druk af