De 43 biologische supers die onder de vlag van franchiseorganisatie De Natuurwinkel opereren laten op een grote kaart van Nederland zien waar hun producten vandaan komen. Onder het motto 'wat goed is halen we gaar van dichtbij' kunnen de Natuurwinkel-ondernemers via magnetische buttons per productgroep aangeven waar de binnenlandse leverancier gevestigd is.
De Natuurwinkels spelen hiermee in op de de toenemende aandacht voor 'foodmiles' en op de groeiende behoefte van klanten om te weten waar hun producten vandaan komen.
bron: Distrifood met dank aan foodholland
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Wouter, dat vind ik een paar aardige vondsten.
@Nick,
De natuursupers hebben een geweldig probleem nu ook de reguliere supers aan bio doen. Ze moeten zich onderscheiden en dat kan m.i. alleen door ECHT planeet-, dier- en mensvriendelijk te opereren. daar kun je mee scoren.
NU NIET IN DE AANBIEDING: AARDBEIEN
EXTRA LEKKER DEZE KERST: GEEN ASPERGES
Zeker met Kerst zijn consumenten in voor echtheid.
Nep is overal, zelfs bij die goeie ouwe geitenwollensokken Natuurwinkels.
Grappig dat menig voedingsproducent en retailer zich afvraagt hoe je een consument weer in hun claims kunt laten geloven.
Jamaar, wouter, dan moeten ze 80% van hun traditioneel aanbod afstoten
De natuurwinkel zou zich heel goed kunnen onderscheiden van de reguliere supermarkt door uitstoot en energiebruik per m2 te minimaliseren en meer op seizoensproducten over te gaan.