Het aantal mensen dat aangeeft altijd of vaak duurzame producten te kopen is met een derde gedaald ten opzichte van 2007.Dat blijkt uit de zogeheten Duurzaamheid Monitor 2008 van stichting iNSnet, die op 1 september werd gepresenteerd. Reden om geen duurzame producten te kopen is nog meer dan twee jaar geleden de prijs: ze worden te duur gevonden.

Minder zorgen
Nederlanders maken zich volgens het onderzoek minder zorgen over klimaat en milieu en vinden duurzame thema's minder belangrijk dan een jaar geleden. Ouderen kopen vaker duurzaam, jongeren juist minder vaak. Bijna vier op tien Nederlanders vindt zichzelf bewust duurzaam.

Gedrag
De Duurzaamheid Monitor onderzoekt jaarlijks de drijfveren en belemmeringen voor duurzaam gedrag onder Nederlanders. In het internet panelonderzoek beantwoordden 1125 Nederlanders tussen 18 en 64 jaar vragen over hun duurzame gedrag in het algemeen en met betrekking tot onder andere koopbereidheid en -drempels bij de aanschaf van duurzame producten en diensten.


bron:distridfood

En als mensen het nou eens gewoon zat zijn: duurzame woorden waar je weet dat ze niet hoorden?
Dit artikel afdrukken