Na de #powertothepieper en Hieper de Pieper krijgt de campagne 'Power to the Pieper' een vervolg, meldt Adformatie.

Een kind kan de was doen
In de vorige campagnes lag de focus op de likability van de aardappel. Superfoods en hipsters werden ingezet in onder andere een commercial op televisie om dit te bewerkstelligen. In een nieuwe serie afleveringen en een radiocommercial komen we meer te weten over de vele variatiemogelijkheden van piepers. Een gevatte junior chef gaat in korte filmpjes op onderzoek uit en schuwt moeilijke vragen niet.

Waarom wordt aardappel niet als groente gezien?
Dat vraagt de bijdehante kleine chef zich in zijn eerste kookshow af. Want volgens zijn moeder - die alles beter weet - is de aardappel geen groente. Maar hij, chef junior, koopt ze toch echt bij de groenteboer. In Italië en Frankrijk is de aardappel immers wél een groente.



Gemoderniseerde website
Power to the Pieper is een campagne van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO), die de belangen van de Nederlandse aardappelketen vertegenwoordigt. Tegelijk met de eerste aflevering van de kookshow presenteert de NAO het vernieuwde aardappels.nl. Zo is onder meer de receptendatabase uitgebreid, vind je er tips en kun je de weersomstandigheden checken.

De campagne wordt gefinancierd met steun van de Europese Unie.

Fotocredits: still uit de commercial aardappels.nl.
Dit artikel afdrukken