Een kind kan de was doen
In de vorige campagnes lag de focus op de likability van de aardappel. Superfoods en hipsters werden ingezet in onder andere een commercial op televisie om dit te bewerkstelligen. In een nieuwe serie afleveringen en een radiocommercial komen we meer te weten over de vele variatiemogelijkheden van piepers. Een gevatte junior chef gaat in korte filmpjes op onderzoek uit en schuwt moeilijke vragen niet.
Waarom wordt aardappel niet als groente gezien?
Dat vraagt de bijdehante kleine chef zich in zijn eerste kookshow af. Want volgens zijn moeder - die alles beter weet - is de aardappel geen groente. Maar hij, chef junior, koopt ze toch echt bij de groenteboer. In Italië en Frankrijk is de aardappel immers wél een groente.
Gemoderniseerde website
Power to the Pieper is een campagne van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO), die de belangen van de Nederlandse aardappelketen vertegenwoordigt. Tegelijk met de eerste aflevering van de kookshow presenteert de NAO het vernieuwde aardappels.nl. Zo is onder meer de receptendatabase uitgebreid, vind je er tips en kun je de weersomstandigheden checken.
De campagne wordt gefinancierd met steun van de Europese Unie.
Fotocredits: still uit de commercial aardappels.nl.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De moeder van deze wijsneus heeft gelijk: de aardappel is geen groente. Vandaar dat er altijd ‘Aardappelen, Groenten en Fruit’ op de gevels of etalageruiten der groenteboeren stond. Op sommige markten zijn zelfs nog van die (schaars geworden) aardappelkramen te vinden. Voorzien van tientallen soorten en ook nog eens per kilo te koop.
Wat zou het fantastisch zijn als op Foodlog makers van dit filmpje verklaren, waarom dit filmpje het doen moet en wat dan.
Wat er mee wordt beoogd.
Waarom een Willem Alexandertje met een meisjesstem? Waarom een ingewikkeld recept? Waarom zegt W. Alexander dat het poffen van aardappelen veel tijd kost?
Waarom staat hij in een keuken met apparatuur die geen aardappeleter zich veroorloven kan?
(Ik ben stinkjaloers op lui die zo'n horizontale snelkookpan van Miele hebben laten inbouwen, een steamer van jewelste, maar duur. Rechts achter het joch ingebouwd.)
Zeg het hier, reclamemaker, welk effect bereikt u voor uw opdrachtgever. En opdrachtgever, wat denkt u, gaat het lukken?