Supermarktketen Kroger wil Amerikanen helpen om verstandiger te eten tijdens de coronacrisis. Hiervoor lanceert de Amerikaanse supermarktformule een gratis ‘telenutrition’-dienst voor al zijn klanten, meldt SupermarketNews.

Aanpassen aan een krapper budget, voor het eerst of uitsluitend koken, gezonder eten, ongezonder eten, minder toegang tot voedsel dat je normaal koopt en gezondheidsproblemen; de pandemie verandert de winkel-, kook- en eetgewoonten voor bijna alle Amerikaanse huishoudens concludeert Kroger na onderzoek. Om hun klanten te helpen gaan diëtisten van Kroger Health klanten virtueel begeleiden. "Gratis persoonlijk voedingsadvies om onze klanten te helpen bij het selecteren en bereiden van heerlijke en betaalbare voedzame maaltijden”, aldus Jim Kirby van Kroger Health. De service blijft tijdens de pandemie gratis en onbeperkt toegankelijk voor alle klanten.

De dienst is onderdeel van het ‘Food as Medicine’-platform van de keten. Het platform promoot betere voeding en slimmere voedselkeuzes voor het bevorderen van het algehele welzijn en klanten met chronische gezondheidsproblemen helpen.

Kroger gelooft in het mogelijk maken van 'voedsel al medicijn' om te helpen ziekte te voorkomen voordat het begint. Eerder dit jaar introduceerde de supermarkt hierin het persoonlijk voedingsadvies op de winkelvloer. Het Kroger Health Team bestaat uit zo'n 22.000 zorgverleners, variërend van apothekers en verpleegkundigen tot diëtisten en technici.
Supermarktnews - Kroger Health goes live with telenutrition service
Reageer
  • Deel
Druk af