“We willen mensen lekker en gezond laten eten. We willen de manier waarop er gegeten wordt, veranderen. Het kan gezonder, gevarieerder en gemakkelijker dan hoe de meeste mensen nu eten”, aldus Maartje Frederiks, oprichter HelloFresh Nederland en België. “Onze klanten gaven aan de mogelijkheid te willen hebben om te kiezen uit verschillende maaltijden. Kiezen is ideaal wanneer je bijvoorbeeld voor een bepaald ingrediënt allergisch bent of simpelweg iets niet lust of niet lekker vindt.”
De nieuwe keuzevrijheid is het rechtstreekse gevolg van het klantentevredenheidsonderzoek dat HelloFresh begin dit jaar uitvoerde na een stortregen van klachten. 'Meer keuze' bleek bovenaan de wensenlijst te staan; tegen de agressieve marketing - een ander 'pijnpunt' - nam de ACM deze week maatregelen. Ook lijkt HelloFresh met de keuzemogelijkheden te reageren op de formule van concurrent Marley Spoon. Deze maaltijdbox laat zijn klanten zelf de te leveren maaltijden en recepten uitzoeken bij de bestelling.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De groei van maaltijdbezorger HelloFresh blijft stormachtig, melden de media. Moederbedrijf Rocket Internet zette in het eerste kwartaal €532 miljoen om, een derde meer dan vorig jaar. Van die groei kwam 70% bij HelloFresh vandaan.
De omzet van HelloFresh steeg van €45,4 naar €141,4 miljoen. De operationele verliezen gingen echter ook fors omhoog: van €7 miljoen naar €27 miljoen in de eerste 4 maanden van dit jaar. Uitgedrukt in percentage van de omzet van meer dan 16% naar ruim 19%.
Bij de andere bedrijven onder de Rocket Internet-vlag gingen de operationele verliezen omlaag.