imageKnappe marketing?

In een analyse gisteren op foodnavigator.com laat Jess Halliday zien hoe genetische manipulatie plotseling geaccepteerd raakt. Zelfs door voormalige tegenstanders.

Gezondheid is het toverwoord. Vorige week schreef ik al iets over de nieuwe rijst met stukjes menselijk eiwit van Ventria Bioscience. Een project waar niemand tegen kan zijn, want het zorgt voor de oogst van voor medicijnen nuttige menselijke producten. Zomaar, van een akkertje.

Daar moet nog veel meer inzitten. Inderdaad, dat denkt ook Jess Haliday. Genetische manipulatie gaat via deze weg een nieuwe fase in, waarin het geaccepteerd gaat worden. En verdomd, 'booswicht' Monsanto en The Solae Company kwamen afgelopen week met het bericht over een partnership om sojabonen - het gewraakte GM-dierenvoer - lange én korte keten omega-3 vetzuren te laten produceren. Dan hoeven ze niet meer uit zee en overbeviste vis of algen te komen. Over 5 jaar moet het op de markt zijn. Het zou fantastisch zijn.

Of zou het echt marketing zijn en krijgen we vooral nog meer GM-varkens- en koeienvoer? Vlak het geitenvoer overigens niet uit. We zijn steeds gekker op die kaas. Lekker authentiek.
Dit artikel afdrukken