Twitter heeft in de VS samen met Datalogix een proef opgezet met 35 grote merken in consumenten producten, waaronder levensmiddelenfabrikant Mondelez. De 'offline sales impact'-tool maakt het mogelijk kwantitatieve resultaten aan twitteractiviteiten te koppelen. Uit de pilot blijkt dat actief twitteren daadwerkelijk meer verkopen oplevert; het maakt daarbij niet veel uit of het om 'promoted' (gekochte) tweets gaat of om 'organic' (spontane). De beste aanpak is een zorgvuldig opbouwen en bijhouden van de volgers en vooral regelmatig - zinvol - twitteren.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ook aan die "spontane" tweets valt te verdienen. Zie hier een paar tarieven.
Carice schijnt 300 euri per wervende tweet te kosten. Een boeiend verschijnsel.