Fabrikanten springen daar vooralsnog op in met producten die op korte termijn het functioneren een boost geven. Maar het gat in de markt is uiteraard de preventie: het ontwikkelen van producten die mentale aftakeling kunnen voorkomen of in ieder geval vertragen. Canadean ziet daar een fantastische kans weggelegd voor producenten, al erkent het bureau meteen dat consumenten zich nog maar weinig bewust zijn van de mogelijkheden preventief iets aan hun mentale gezondheid te doen. Voor fabrikanten wordt het dus lastig om mensen te overtuigen regelmatig iets te eten of te drinken dat preventief cognitieve aftakeling tegengaat. Dat gaat gemakkelijker met producten die preventief werken voor obesitas en de gezondheid van hart en bloedvaten, schrijft AFN.
“Een verouderende bevolking betekent dat de markt voor preventieve producten voor cognitieve gezondheid gaat groeien. Maar marketeers moeten eerst een manier vinden om de 'noodzaak' te adresseren van iets waar de meeste consumenten het liever niet over hebben", zegt Ronan Stafford, Senior Analyst bij Canadean.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Veel groente en fruit en zo min mogelijk teringzooi je lichaam in werken. Alleen de griepprik zijn onderzoeken naar gedaan dat die alzheimer kunnen veroorzaken, nou laat mij nou maar gewoon een keer griep krijgen, ook als ik de 65 gepasserd ben, wat extra sinaasappels, thee en lekker warm blijven ben je er zo van af.