In Duitsland vechten discounters Aldi en Lidl een prijzenoorlog uit. In een 2-paginagrote advertentie in Bild (gedrukte versie) steekt Lidl de draak met zijn concurrent middels een verwijzing naar het sprookje Sneeuwwitje: 'Spiegeltje Spiegeltje aan de wand, wie is de goedkoopst van het hele land?' Het is een tegenaanval van Lidl, op weer een tegenaanval van Aldi.

De Duitse regering besloot vorige maand om per 1 juli tot het eind van het jaar de btw-tarieven te verlagen, om de consumptie aan te zwengelen. Het reguliere tarief ging van 19% naar 16%, het verlaagde btw-tarief, voor voeding, van 7% naar 5%. Dat ontketende, waarschijnlijk onbedoeld, een nieuwe prijzenoorlog. Vooral bij de discounters.

Lidl verlaagde al op 22 juni al zijn prijzen in alle filialen. Lidl-vestigingen hangen nu vol rode prijskaartjes met de boodschap ‘Preis gesenkt!’. Aldi verlaagde daarop álle prijzen met 3% en geeft op veel voedingsproducten nog een extra korting van 1%.

Met prijsvergelijkingen willen beide retailers consumenten overtuigen de goedkoopste te zijn. Lidl beweert dat een mandje met 70 items €11,07 goedkoper is dan bij zijn rivaal. Aldi Süd beweert op zijn beurt weer €9 goedkoper te zijn dan Lidl, schrijft RetailDetail.

Vergeleken met de grote Duitse supermarktketens profiteerden beide discounters tijdens de lockdown minder van het gewijzigde koopgedrag van consumenten. Die achterstand proberen ze nu waarschijnlijk in te halen.


All die anderen erzählen Märchen! ???? Hör du lieber auf den Spiegel ???? und hol dir deinen Reality Check. ???? Wir sind der...

Geplaatst door Lidl Deutschland op Woensdag 8 juli 2020

RetailDetail - Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland
Reageer
  • Deel
Druk af