Thuisbezorgd.nl – de Nederlandse tak van het moederbedrijf Takeaway.com - concurreert niet alleen met andere spelers in de maaltijdbezorgmarkt zoals Uber Eats en Deliveroo, maar ook met telefonerend Nederland. Ruim 70% van de Nederlanders bestelt zijn eten nog met een belletje, zegt marketingdirecteur Maurine Alma in een video op Nu.nl.
Een paar jaar geleden zei oprichter Jitse Groen al eens dat Thuisbezorgd.nl geen maaltijdbezorger is, maar een databedrijf. Thuisbezorgd.nl is groot geworden dankzij het internet, en wil verder groeien door zijn klanten te overtuigen van het gemak van online bestellen, aldus Alma.
Takeaway.com is actief in 11 landen en bezorgt voor ruim 36.000 restaurants. In ruil voor het gebruik maken van het bestelplatform, verwerken van de bestellingen en laten rijden van de maaltijdbezorgers betalen de restaurants gemiddeld 12% commissie. In de beginjaren was dat nog maar 6%. Aanleiding voor forse kritiek van restauranthouders, die al verschillende eigen bezorgdiensten in het leven riepen.
Thuisbezorgd.nl is niet van plan de commissie te verlagen, maar gaat wel beter uitleggen waar de restaurants voor betalen, zegt Alma. Dat is onder meer een "groot call centre", waar restaurants - telefonisch - terecht kunnen voor ondersteuning.
Nu.nl - Waarom Thuisbezorgd nog altijd concurreert met telefonerend Nederland | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Een paar jaar geleden zei oprichter Jitse Groen al eens dat Thuisbezorgd.nl geen maaltijdbezorger is, maar een databedrijf. Thuisbezorgd.nl is groot geworden dankzij het internet, en wil verder groeien door zijn klanten te overtuigen van het gemak van online bestellen, aldus Alma.
Takeaway.com is actief in 11 landen en bezorgt voor ruim 36.000 restaurants. In ruil voor het gebruik maken van het bestelplatform, verwerken van de bestellingen en laten rijden van de maaltijdbezorgers betalen de restaurants gemiddeld 12% commissie. In de beginjaren was dat nog maar 6%. Aanleiding voor forse kritiek van restauranthouders, die al verschillende eigen bezorgdiensten in het leven riepen.
Thuisbezorgd.nl is niet van plan de commissie te verlagen, maar gaat wel beter uitleggen waar de restaurants voor betalen, zegt Alma. Dat is onder meer een "groot call centre", waar restaurants - telefonisch - terecht kunnen voor ondersteuning.
Als je één of twee keer per jaar een pizza bestelt of foe yong hai dan bel je even. Sterker nog, vaak ga je er even langs. De veel-bestellers doen het allemaal digitaal.
Niksnieuws dus met het doel wat aandacht voor het merk. En het wordt nog geplaatst ook.
Bij thuisbezorgd kijken wat je wil, dan even op de site van de eigenaar kijken of je ook daar kan bestellen, scheelt soms weer inkomen voor de middenstand.
#2 Doe ik ook wel eens met booking.com, om dan te horen te krijgen "boekt u via booking.com alstublieft" Tja, als je zo makkelijk 13% van je omzet wilt weggeven...
Soms begrijpelijk Rene, als ze alleen booking.com hebben scheelt dat ook mankracht / onderhoud aan eigen systemen. Alles uitbesteden is een keuze die financieel te verantwoorden kan zijn. Ik werkte een tijdje op een camping/herberg die met airbnb, booking.com en hun eigen systeem werkte. Een crime om bij te houden als er via 3 kanten reserveringen binnenkomen! Misschien dat er ondertussen weer systemen bestaan om ze te koppelen en dubbele boekingen te voorkomen. Overigens waren ze veel blijer met boekingen vua airbnb dan via booking.com qua type mensen; voornamelijk fatsoenlijke gasten via airbnb en veel klagers via booking.com. Nu ja, we dwalen af :)