Groen maakt zich dan ook geen zorgen over de concurrentie van nieuwkomers als Deliveroo, Foodora of UberEats, die volgens hem 'onhoudbare verliezen' maken. Thuisbezorgd.nl, 17 jaar geleden in Nederland begonnen en via moeder Takeaway inmiddels beursgenoteerd, heeft een ander businessmodel: "Onze markt is niet het bezorgen van maaltijden, maar het doorgeven van bestellingen." Met andere woorden: Groen handelt in data, niet in logistiek en heeft geen dure bezorgers nodig.

Wel moet ook Groen nog altijd veel geld uitgeven aan marketing. Want hij wil ook in Duitsland de 'top-of-mind'-bestelsite worden en moet daar opboksen tegen Delivery Hero, het moederbedrijf van Pizza.de en Lieferando.de. Dat bedrijf beschikt dankzij een succesvolle beursintroductie vooralsnog over diepe zakken. Groen: "Het is een misvatting dat we verlies maken: onze operaties zijn rendabel, en netto zouden we winstgevend zijn als we minder aan marketing uitgaven." Dat punt moet over 2 à 3 jaar bereikt zijn.

Cécile Janssen
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken