Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, claimt het marktleiderschap in Duitsland. Het maaltijdenbestelbedrijf is in Duitsland in een 'bittere strijd' verwikkeld met Delivery Hero, schrijft het FD. Het afgelopen kwartaal bezorgde Takeaway in Duitsland 39% meer bestellingen dan in het derde kwartaal van 2016. Om de marktleiderspositie te bestendigen, gaat Takeaway de investeringen in Duitsland vergroten.
Een jaar na de beursgang zegt Takeaway in "alle belangrijke markten waarin het actief is, zijn marktaandeel te hebben vergroot." In Nederland groeide het aantal bestellingen met 34%. Het afgelopen kwartaal bezorgde Takeaway in totaal 17 miljoen bestelde maaltijden, waarvan 7 miljoen in Nederland en 5,8 miljoen in Duitsland. Daarnaast kondigt Takeaway een 'bescheiden' verhoging van de commissie aan. Dat moet een verbetering van de omzet met 5% opleveren vanaf 2018. Restauranthouders zijn niet blij. "Die klagen vaak al steen en been over de hoogte van die commissies," aldus het FD.
Het Financieele Dagblad - Takeaway verscherpt strijd om marktaandeel Duitsland
  • Deel
Druk af