De Britse Advertising Standards Authority (ASA) doet een online Cadbury-reclame die is gericht op kinderen in de ban, schrijft Daily Mail. Ook verbood de reclame-autoriteit online geplaatste commercials van de snoepmerken Chewits en Squashies, respectievelijk op Facebook en in een spelletjesapp.

Het verbod is een volgende stap in de strijd tegen kindermarketing voor producten met een hoog vet-, suiker- en zoutgehalte. TV-reclames voor ongezonde producten zijn in Groot-Brittannië al eerder aan banden gelegd. Cadbury zegt in de toekomst de inzichten en meningen van de ASA te gebruiken en belooft geen reclame voor ongezonde producten te maken gericht op kinderen onder de 16 jaar.

In Nederland pleit de Alliantie Stop Kindermarketing ervoor alleen nog kindermarketing toe te staan voor producten uit de Schijf van Vijf, geen uitzondering te maken voor reclame via verpakkingen en ook op te treden in de online omgeving.
DailyMail - Cadbury web campaign aimed at children is banned by watchdog
Reageer
  • Deel
Druk af