Dat blijkt uit een vergelijk van de onlineprijzen dat werd uitgevoerd door vakblad Distrifood op basis van een mandje van negen A-merken. Daarin werden onder meer Douwe Egberts Roodmerk snelfiltermaling, Milka tablet 100 gram, Unox Gelderse rookworst en Lay’s chips naturel meegenomen.

Bij Picnic betaalt de klant €18,65 voor het mandje van negen populaire A-merkproducten. Dat is precies dezelfde prijs die online-Jumbo-klanten in Amersfoort betalen. Jumbo bezorgt echter niet aan huis. De klant moet zijn boodschappen komen ophalen op een pick-up point. Picnic heeft als voordeel dat de boodschappen gratis aan huis worden geleverd.

AH duurder, nog los van bezorgkosten
Bij AH betaalt de klant €19,71, ruim €1 meer dan bij Jumbo en Picnic. Bovendien moet de klant betalen voor bezorging. Picnic heeft dus een aanbod dat beide grote supers verslaat voor wie bestel en bezorggemak wil.

Distrifood ontdekte dat de Jumbo in Amersfoort iets duurder is dan in Oosterhout. Daar zou het Picnic het mandje slechts €18,28 kosten, bijna 60 cent minder. Dat komt omdat Jumbo niet overal dezelfde prijzen rekent.

Variabele goedkoper of duurder in vers
Distrifood ontdekte voorts dat supermarkt Boni, die mede investeert in de uitrol van Picnic, met zijn websuper op hetzelfde niveau als Picnic zit. Op het gebied van vers lopen de prijsniveau uiteen. Picnic blijkt in deze eerste steekproef onder meer goedkoper in kipfilet, maar duurder in rundergehakt. Het versaanbod is lastig door verschil in kwaliteiten en gewicht. Maar verse producten die exact te vergelijken zijn, zoals een komkommer en 6 scharreleieren, bevinden zich bij Picnic op precies hetzelfde prijsniveau als bij Jumbo, constateert Distrifood.

Geen krat bier
Wie gewend is een heel krat bier te kopen, komt bij Picnic slecht uit. De wegsuper vermijdt volgens de analisten van Distrifood producten met een retourvracht en heeft daarom geen geen kratten bier in zijn assortiment opgenomen.

Fotocredits: Picnic
Dit artikel afdrukken