Van alle (18) imagofactoren waarop de winkelformules zijn onderzocht, is de prijs-kwaliteitverhouding de belangrijkste. In deze categorie staat Lidl bovenaan, en Aldi op plaats 6. Andere imagofactoren die van belang zijn voor een sterk retailmerk zijn aantrekkelijke aanbiedingen, vriendelijk personeel, bereikbaarheid, sfeer en afwisseling.
Het onderzoek rangschikt de retailers op diverse manieren. Zo blijkt Jumbo bij de grootste stijgers in merkkracht op de vijfde plaats te staan (Coolblue op 1) en in de top-10 van retailers met de hoogste groeiverwachting van de achtste naar de zesde plaats te klimmen (Bol.com op 1). Bij de top-10 van meest sympathieke merken staat het Veghelse familiebedrijf op de negende plaats (HEMA op 1).
Fotocredits: _4cryingoutloud
Op 11 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik snap nog steeds niet dat Lidl zoveel geroemd wordt. Ik heb 3 filialen, die ik af & en toe bezoek (1 vanuit vrijwilligerswerk buiten mijn buurt). Ik ben het eens met Jan #1 dat hun maaltijden echt niet lekker zijn. Bovendien zit er te summier groenten in wat mij betreft.
Vandaag was ik bij Dirk v/d Broek, Lidl en A Heijn. Ik mantelzorg 1 d p week bij een oude vriend van 79 , die 2 jaar geleden zijn vrouw verloor. Ik zou een flink aantal boodschappen doen. De vele bovengenoemde beoordelingscriteria liep ik niet erg objectief door. De laatste tijd kom ik ook bij A Heijn, waar ik nooit kwam . Hun kant en klaarmaaltijden zijn erg goed, en ze hebben nogal eens goede bonus aanbiedingen. Over Lidl ben ik erg tevreden waar het hun groenten en fruit betreft, maar kocht er vandaag een kant en klaarmaaltijd ter vergelijking : Hutspot met rundvlees, thuisgekomen at ik er van. Wat een klap in je gezicht zeg: Chef select met ook nog een keurmerk Beter Leven.. (???) Het rundvlees leek eerder op zeen, taai als en niet weg te krijgen. Prijs was € 2,59... Dan 100 % liever 1 Euro meer , bij A Heijn. Ook heeft Lidl een grote snoep, koek en chocolade afdeling , Veel te veel suikers er in ! Kruidvat is verworden tot een Toko , met zeer veel onnodige artikelen, en vele reclameborden, die je doet vermoeden in een circustent beland te zijn
Benieuwd hoe die ontwikkelingen verder gaan