Van alle (18) imagofactoren waarop de winkelformules zijn onderzocht, is de prijs-kwaliteitverhouding de belangrijkste. In deze categorie staat Lidl bovenaan, en Aldi op plaats 6. Andere imagofactoren die van belang zijn voor een sterk retailmerk zijn aantrekkelijke aanbiedingen, vriendelijk personeel, bereikbaarheid, sfeer en afwisseling.
Het onderzoek rangschikt de retailers op diverse manieren. Zo blijkt Jumbo bij de grootste stijgers in merkkracht op de vijfde plaats te staan (Coolblue op 1) en in de top-10 van retailers met de hoogste groeiverwachting van de achtste naar de zesde plaats te klimmen (Bol.com op 1). Bij de top-10 van meest sympathieke merken staat het Veghelse familiebedrijf op de negende plaats (HEMA op 1).
Fotocredits: _4cryingoutloud
Ik snap nog steeds niet dat Lidl zoveel geroemd wordt. Ik heb 3 filialen, die ik af & en toe bezoek (1 vanuit vrijwilligerswerk buiten mijn buurt). Ik ben het eens met Jan #1 dat hun maaltijden echt niet lekker zijn. Bovendien zit er te summier groenten in wat mij betreft.