Voor het publiek doen we net alsof wetenschap en een compensatie door opgekochte rechten de drukte op Schiphol toch kan legitimeren.

Voor het publiek doen we net alsof wetenschap en een compensatie door opgekochte rechten de drukte op Schiphol toch kan legitimeren.
Van der Wal geeft Schiphol de stikstofvergunning cadeau????
— Hermen Vreugdenhil (@H_Vreugdenhil) September 26, 2023
Tot zover alle geloofwaardigheid in het stikstofdossier waar grote uitstoters geholpen worden en boeren moeten leveren. Volgende week Lelystad AirPort
Maar we doen het voor de natuur????????♂️ https://t.co/0A0u9tLGaO
En natuurlijk laat Johan Vollenbroek het er niet bij zitten: MOB start een procedure.
Terecht natuurlijk, want het is een heel willekeurige beslissing.
De heropening van een ander vliegveld, De Peel in Vredepeel, is óók weer een stap dichterbij, schrijft de NOS.
Hoe de overheid dat wil uitleggen blijft een raadsel. Volgens de rekenmodellen van het RIVM komt in de Natura2000-gebieden in natuurgebied de Peel drie keer zoveel stikstof neer als de natuur aankan. Een extra vliegveld in de buurt lijkt dus geen goed idee. Uit een stikstofberekening van het ministerie van Defensie moet blijken dat de stikstofuitstoot niet toeneemt door de heropening.
“Als referentie zijn de huidige geldende vergunningen gebruikt voor militaire activiteiten die momenteel plaatsvinden op de basis in Vredepeel. De enige maatregel zou zijn het schrappen van de JPOW oefening, de grootschalige Europese lucht- en raketverdedigingsoefening die elke twee jaar wordt gehouden op de Luitenant-generaal Bestkazerne”, schrijft 1Limburg.
Het echte motief om dat zo te berekenen, lijkt heel pragmatisch: er is te weinig ruimte voor militaire vliegoefeningen. De heropening van De Peel, gelegen op de grens van Noord-Brabant en Limburg, moet daar een oplossing voor zijn. De vliegbasis werd 30 jaar geleden gesloten.
Dat doen we allemaal om de natuur te beschermen.
Net voor de nieuwe release van Aerius op 5 oktober waarin de strengere KDW normen zijn opgenomen. Hoe toevallig.
Met uitwisseling van NH3 naar NOX wat we niet meer zouden doen.
Ammoniak wat na 300 meter (volgens UVA onderzoek) in de stikstofdeken verdwijnt. Dezelfde stikstofdeken waarin het vliegverkeer in de modellen maar tot 900 meter wordt meegerekend maar in werkelijkheid veel hoger is .
De PAS melders hadden allang gelegaliseerd kunnen worden o.a. met de opgekochte boerderijen voor Schiphol.
De politieke wil ontbreekt compleet .
De natuur staat ook niet omvallen als je je beleid zo uitvoert.
Deze Minister heeft er nooit en zal er ook nooit iets van begrijpen. Ze wordt wel beloond met de vijfde plaats op de VVD lijst. Hoezo krijgen mensen steeds minder vertrouwen in de politiek.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Gespot is de newsroom met de Foodlogselectie van berichten uit de (inter)nationale pers die het checken waard zijn. Scroll door Gespot en je bent helemaal bij. Reageren? Dat kan, gewoon hier op Foodlog.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
En natuurlijk laat Johan Vollenbroek het er niet bij zitten: MOB start een procedure.
Terecht natuurlijk, want het is een heel willekeurige beslissing.
De heropening van een ander vliegveld, De Peel in Vredepeel, is óók weer een stap dichterbij, schrijft de NOS.
Hoe de overheid dat wil uitleggen blijft een raadsel. Volgens de rekenmodellen van het RIVM komt in de Natura2000-gebieden in natuurgebied de Peel drie keer zoveel stikstof neer als de natuur aankan. Een extra vliegveld in de buurt lijkt dus geen goed idee. Uit een stikstofberekening van het ministerie van Defensie moet blijken dat de stikstofuitstoot niet toeneemt door de heropening.
“Als referentie zijn de huidige geldende vergunningen gebruikt voor militaire activiteiten die momenteel plaatsvinden op de basis in Vredepeel. De enige maatregel zou zijn het schrappen van de JPOW oefening, de grootschalige Europese lucht- en raketverdedigingsoefening die elke twee jaar wordt gehouden op de Luitenant-generaal Bestkazerne”, schrijft 1Limburg.
Het echte motief om dat zo te berekenen, lijkt heel pragmatisch: er is te weinig ruimte voor militaire vliegoefeningen. De heropening van De Peel, gelegen op de grens van Noord-Brabant en Limburg, moet daar een oplossing voor zijn. De vliegbasis werd 30 jaar geleden gesloten.
Dat doen we allemaal om de natuur te beschermen.
Net voor de nieuwe release van Aerius op 5 oktober waarin de strengere KDW normen zijn opgenomen. Hoe toevallig.
Met uitwisseling van NH3 naar NOX wat we niet meer zouden doen.
Ammoniak wat na 300 meter (volgens UVA onderzoek) in de stikstofdeken verdwijnt. Dezelfde stikstofdeken waarin het vliegverkeer in de modellen maar tot 900 meter wordt meegerekend maar in werkelijkheid veel hoger is .
De PAS melders hadden allang gelegaliseerd kunnen worden o.a. met de opgekochte boerderijen voor Schiphol.
De politieke wil ontbreekt compleet .
De natuur staat ook niet omvallen als je je beleid zo uitvoert.
Deze Minister heeft er nooit en zal er ook nooit iets van begrijpen. Ze wordt wel beloond met de vijfde plaats op de VVD lijst. Hoezo krijgen mensen steeds minder vertrouwen in de politiek.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.