Na de fusie werd ik - veel te jong - verantwoordelijk voor een project waarin de basis moest worden gelegd voor de herpositionering van de diverse retailmerken van ING. In die periode werkte ik nauw samen met Rob van der Kind (hoogleraar en zelfstandig adviseur detailhandelsmarketing) en Ton Kuylen (toen nog marktonderzoeksmethodoloog bij ING, nu partner bij Cmotions )
Dat soort werk smaakte naar meer. Reden om de bank te verlaten en als marketingadviseur verder te gaan. Eerst bij KPMG en vervolgens als partner bij BrandmarC, later onderdeel van VODW, waar ik heel uiteenlopende bedrijven in financiële dienstverlening en FMCG heb geadviseerd.
Een zich steeds agressiever manifesterende vorm van reuma zorgde ervoor dat ik rond 2000 besloot me terug te trekken als adviseur om te gaan promoveren (over de organisatorische voorwaarden om bedrijven beter te besturen op basis van kwantitatieve feiten).
Door behandeling met een innoverende reuma-medicatie (de zg. tnf α-remmers) in het UZG van Gent ging het onverwacht snel beter. In die periode werd ik door een wijnclub in Utrecht ('La grive triste' - een initiatief van onderzoeksarts Mike Bosschaert en meubelmaker Marius Aben) gevraagd wijn in combinatie met gerechten te laten proeven. Daaruit resulteerde letterlijk per ongeluk het deels ideële en deels commerciële bedrijf tastewine. De promotie verdween uit beeld.
Door mijn reuma én bijzondere belangstelling voor wijn en eten (en gelukkig mijn vrouw Cécile, die een fantastische kok is), was al lang daarvoor mijn belangstelling gewekt voor de chemische samenstelling van wat we eten en drinken en de effecten daarvan op ons lichaam. Hoe kun je goed eten en er maximaal van genieten?
Hoewel ik na mijn studies nooit had durven voorspellen dat die vraag een bepalende draai aan mijn leven zou geven, was dat achteraf niet zo gek. Een oudoom van moederskant was 'Neus' (= iemand met een absoluut geurgeheugen), een neef is flavourist en voedings- en geneesmiddelen chemicus. Zou het 'in de genen zitten'?
Foodlog.nl
Benaderd door Marco Derksen (Marketingfacts), zijn Ailko en ik gestart met foodlog.nl. We vinden het belangrijk dat meer mensen weten wat ze eten en wat dat voor - of tegen - ze doet. De bestaande informatiebronnen zijn te divers en verspreid zodat het voor mensen moeilijk is zich snel te informeren. Een 'bloggazine' biedt lezers alle technische mogelijkheden om snel en zonder te verdwalen te vinden wat ze willen weten.
Mijn persoonlijke attitude? Een voorkeur voor natuurlijk eten en drinken, máár met een open oog voor de zegeningen die technologie wel degelijk kan brengen.
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Hallo Dick,
Heb je van de week ontmoet bij je moeder. Ik was daar aan het werk. We spraken over dieten, weet je nog? Van je moeder deze site gekregen. Ziet er geweldig uit. Heel informatief en spannend. Sommige discussies triggeren me wel, zoals die over glutamaat. Reuze interessant!
Veel succes met de site en je verdere werk. Ik blijf het volgen, hoor.
Groet,
Karin
Dick, Goed verhaal, ook een mooi verhaal op De Baak DIS 2007!
Ha Stephan, voor ze er iets van denken ;-)
Dat was om naar het jaarfeest van marketingfacts.nl te gaan
Beste Dick,
Leuk om je zo tot twee keer toe op de parkeerplaats in Rotterdam te ontmoeten.
Na het horen van je bevlogen betoog over agflatie i.c.m. het lezen van je profiel hierboven, heb ik zojuist even de RSS feed van foodlog aan m‚n reader toegevoegd!
Alles goed en wel Debby, maar zou het niet handiger zijn persoonlijke uitnodigingen via de persoonlijke mail te sturen?
Ik zal dit laten staan. Dan weten mogelijke navolgers het vast. Het adres is: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)