Binnenkort kun je op de verpakking van Unilever-producten zien hoeveel broeikasgas is vrijgekomen bij de productie en transport van het product. Dat meldt het Belgische retailblad Gondola. De CO2-labels moeten leveranciers en consumenten bewust maken van hoe klimaat(on)vriendelijk deze producten zijn.

Alle 70.000 verschillende Unilever-producten krijgen een eigen CO2-label. Dat is een van de maatregelen die het bedrijf maandag aankondigde in het kader van duurzaamheid.

Door transparant te zijn over de CO2-uitstoot wil Unilever zijn leveranciers aansporen om milieuvriendelijker te werken. Leveranciers en transporteurs zijn verantwoordelijk voor 30% van de totale CO2-uitstoot van Unilever, die zo'n 100 miljoen ton per jaar bedraagt. Het verwarmen en van stroom voorzien van de eigen fabrieken resulteert in circa 3 miljoen ton CO2-uitstoot. De overige 65% wordt geproduceerd door het gebruik van Unileverproducten. Denk bijvoorbeeld aan de broeikasgasuitstoot van het koken van water voor een kopje Lipton-thee.

Daarnaast zet Unilever zich in voor een ontbossingsvrije toeleveringsketen, regeneratieve landbouw en water-rentmeesterschap. Bovendien zullen de merken van Unilever gezamenlijk €1 miljard investeren in een Climate & Nature Fund om “de gezondheid van de planeet te beschermen en verbeteren”. In 2039 wil Unilever zijn emissies tot nul gereduceerd hebben.
Gondola - Unilever rust al zijn producten uit met CO2-label
Reageer
  • Deel
Druk af