Unilever en Alibaba slaan de handen ineen om met innovatieve internet- en marketingtechnologieën ook de op het platteland levende Chinese consumenten te bereiken.
Het Chinese internetbedrijf Alibaba Group en het Brits-Nederlandse Unilever, producent van voedingsmiddelen en verzorgingsproducten, zijn een strategisch partnership aangegaan, meldt Reuters. Het partnership geeft Unilever toegang tot de online marketingtools, advertentie- én distributiekanalen van Alibaba Group. Daarmee kan het concern veel meer Chinese klanten, met name op het Chinese platteland, bereiken.
Samen innoveren
Unilever heeft al sinds 2011 een eigen e-shop op Alibaba's online marktplaats Tmall. "Wij zijn zeer verheugd ons partnership met een industrieleider als Unilever te verbreden", zegt Daniel Zhang, de CEO van Alibaba Group. "We zien er naar uit om ons verkoopsucces over de afgelopen jaren uit te bouwen en onze samenwerking naar een hoger niveau te brengen. Daartoe zullen Alibaba Group en Unilever samen innoveren in de toepassing van Big Data analyse, cross-border e-commerce en management van de leveranciersketen. In deze snel veranderende business streven wij er naar voortdurend meer waarde te bieden aan verkopers en een betere koopervaring aan klanten", citeert Business Wire.
Over de financiële details van het partnership doen de beide bedrijven geen mededeling.
Fotocredits: Clive Darra
Dit artikel afdrukken
Samen innoveren
Unilever heeft al sinds 2011 een eigen e-shop op Alibaba's online marktplaats Tmall. "Wij zijn zeer verheugd ons partnership met een industrieleider als Unilever te verbreden", zegt Daniel Zhang, de CEO van Alibaba Group. "We zien er naar uit om ons verkoopsucces over de afgelopen jaren uit te bouwen en onze samenwerking naar een hoger niveau te brengen. Daartoe zullen Alibaba Group en Unilever samen innoveren in de toepassing van Big Data analyse, cross-border e-commerce en management van de leveranciersketen. In deze snel veranderende business streven wij er naar voortdurend meer waarde te bieden aan verkopers en een betere koopervaring aan klanten", citeert Business Wire.
Over de financiële details van het partnership doen de beide bedrijven geen mededeling.
Fotocredits: Clive Darra
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook