De overname lijkt op de real-life versie van de film Baby Boom met Diane Keaton, alleen dan dit keer met Jessica Alba in de hoofdrol.

'Groen' en 'natuurlijk'
Actrice Jessica Alba is mede-oprichter van The Honest Company, een bedrijf dat in de VS en Canada milieuvriendelijke verzorgingsproducten en luiers levert via internet. De inmiddels 5 jaar oude start-up heeft een trouw klantenbestand opgebouwd van jonge moeders die met een abonnement de 'groene' en 'natuurlijke' luiers, huishoudelijke producten en persoonlijke verzorgingsproducten afnemen. De jaarlijkse omzet ligt rond de $300 miljoen.

The Honest Company lijkt naadloos te passen in de strategie van CEO Paul Polman van Unilever. Polman vorige week vertelde in een interview met Bloomberg dat Unilever er de voorkeur aan geeft 'frisse' ideeën van buiten over te nemen boven het zelf in eigen huis ontwikkelen van nieuwe producten en businessmodellen. Bovendien geven consumenten wereldwijd de voorkeur aan merken die echt iets te vertellen hebben.

Persoonlijke verzorging
Unilever verlegt de koers gestaag van voedingsmiddelen naar de persoonlijke verzorging, waar de marges ruimer zijn. In juli nam Unilever al voor $1 miljard de Dollar Shave Club over, een andere start-up die via internetabonnementen persoonlijke verzorgingsartikelen (scheerbenodigdheden) levert. Met The Honest Company lijkt Unilever een volgend 'sterk en verantwoordelijk merk' binnen zijn gelederen te willen brengen.

Cécile Janssen
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken