Albert Heijn gaat in tech: vanaf maandag 4 juni kunnen kinderen bij de supermarktketen 4 weken sparen voor tech-plaatjes. De spaaractie is opgezet in samenwerking met NEMO Science Museum, schrijft Distrifood. “Met deze actie willen we kinderen laten kennismaken met de wereld van tech”, zegt Wouter Kolk, CEO van Albert Heijn, op de eigen website. “Zo ontdekken ze zelf hoe leuk tech is en hoe het vooruitgang mogelijk maakt.” De spaaractie bestaat uit 160 plaatjes met weetjes over technologie en wetenschap. Daarnaast zijn er experimenten voor thuis en Techie augmented reality-plaatjes waarmee kinderen hun eigen ‘Techie-de-robot’ kunnen programmeren. Daarvoor moeten ze wel de AH Tech app downloaden, gratis, via IOS en Android. De consument krijgt 4 plaatjes bij iedere €10 aan boodschappen, het bijbehorende verzamelalbum kost €0,99.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Waarom wordt TECH alleen gekoppeld aan robots, programmeren en wetenschap?
Laat de KIDS (...) eerst eens kennismaken met basic technologie. Als zagen, timmeren, solderen, schilderen, metselen, electronica, sleutelen. Handvaardigheden waar ze lol in kunnen krijgen waardoor hopelijk de vonk overslaat naar eerlijk HANDWERK dat al decennialang wordt gedemoniseerd. Waardoor ik nu 7 weken op de keukenmonteur moet wachten. Waardoor mijn binnenschilderwerk nu alleen kan als het buiten regent. Waardoor mijn garage pas over 3 weken tijd voor mijn auto heeft. Waardoor ......... (zelf invullen).
Dat zal me nog wat worden als er voor 2030 7.500.000 woningen moeten worden geïsoleerd en vertimmerd. Een dito aantal warmtepompen moeten worden gemonteerd. Duizenden kilometers extra electraleidingen worden aangelegd. Normale dagelijkse klussen nog niet meegerekend.
Dat is ook een beetje waar ik op inspeel Sytske, hoezo kindermarketing?
AH zet weer eens kinderen in om hun ouder(s) de nodige boodschappen te laten doen bij AH...
Supermarkt ja, geen spaarmarkt die denkt aan het 'welzijn' van de kindertjes. Dus ook geen techplaatjes en verplichten om weer een of andere app te downloaden.
Astrid, volgens mij moet AH helemaal niks. Het is een supermarkt.