De succesvolle introductie van suikervrije Sprite in Nederland zou moederbedrijf Coca-Cola ertoe kunnen bewegen de receptuur van Coca-Cola zelf aan te passen, suggereert het AD. Op korte termijn hoeven fans zich geen zorgen te maken, zegt marketingdirecteur Jeroen Lampe in de krant: "We onderzoeken of het met minder suiker kan. Op korte termijn zal dat niet lukken, maar zeg nooit nooit". Aanleiding voor de speculatie is het succes van de volledig suikervrije vernieuwde Sprite, waarvan 25% meer verkocht werd ten opzichte van het jaar daarvoor, een volumegroei van 4,4%. Daarbij werd 900.000 kg suiker bespaard. "We krijgen telefoontjes uit de hele wereld. Van België tot Indonesië: overal zijn ze geïnteresseerd in ons nieuwe recept", zegt Lampe. Fanta volgde, zij het met meer moeite. De Coca-Cola regular? Dat is een doel voor de lange termijn; aanpassen van de originele receptuur ligt extreem gevoelig.
AD - Receptuur Coca-Cola onder de loep na succesvolle introductie suikervrije Sprite
  • Deel
Druk af