Oproep van het consumenteprogramma Kassa:

"Klokkenluiders gezocht!
Jonge consumenten opgelet! Voor een nieuw consumentenprogramma zijn we op zoek naar jou! Werk jij in een restaurant waar de overgebleven patat van de vorige klant gewoon weer opgediend wordt? Of werk jij bij een inpakbedrijf van loempia’s waar de hygiëne ver te zoeken is? Ben je op de hoogte van iets waar jij niet aan mee wilt werken, meld je dan aan als klokkenluider!
"

Rare gewaarwording, ik krijg hier een onbehaaglijk gevoel bij terwijl ik toch zelf alles wat ik maar te weten kan komen aan vuiligheid meteen in de krant zet en als het half kan helemaal op de tv vertoon.
Wat zit me dwars aan de oproep, ik weet het niet precies. Wordt er tweedehands patat uitgeserveerd? Nooit van gehoord. Het zijn de voorbeelden denk ik, die niet tot de verbeelding spreken. En hoewel ik klokkenluiders een warm hart toe draag hoef ik niet van ze te horen welke kok zijn handen niet goed wast als hij even naar achteren is geweest.
(Jonge consumenten opgelet; even naar achteren gaan is een keurige Balkenendiaanse uitdrukking voor ‘even poepen’.)
Weten de wijsgeren van dit weblog mogelijk beter wat me dwars zit aan de oproep van Kassa dan ikzelf?
Dit artikel afdrukken