1. Geef het een titel mee IN HOOFDLETTERS
2. neem in het bericht een link (zie hieronder) op naar het bronartikel (of breng zulk hot nieuws dat er nog geen link is, maar waarvan jij de scoop hebt)
3. geef de argumentatie weer: wat is het nieuwsfeit, wie zijn erbij betrokken, waar gaat het precies over en hoe zit het met de antwoorden op de vragen: wie, wat, waar, hoeveel en waarom? (wat je ervan vindt, mag je ook zeggen maar pas in laatste instantie, blijf vooral bij de feiten)
Hulp
Vragen of hulp nodig? Laat het weten in de commentaren.
Maken van een link
Om een link in je tekst rood en doorklikbaar te maken doe je het volgende:
- Stel dat je wilt verwijzen naar http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld
- Typ [ u r l = (dus blokhaak, de drie letters url, en het is-gelijk teken, maar dan zonder spaties)
- Na het = teken typ of plak je de gewenste link, en meteen daarachter sluit je af met een blokhaak: ]
- Tik dan de tekst waar de lezers op kunnen klikken, in dit geval 'voorbeeld'
- Activeer de link door af te sluiten met [ / u r l ] (dus: blokhaak, slash, de drie letters url, afsluitende blokhaak, ook weer zonder spaties).
Je link ziet er dan getypt zo uit: [ url = http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld ] voorbeeld [ / url ] (zonder spaties). In de reactie zie je alleen 'voorbeeld' terug, in het rood en dus klikbaar.
En zie, zo staat je ineens in de krant.
Fotocredits: 'Interviews', U.S. Army Corps of Engineers
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Het nieuws van vandaag is helemaal op zijn plaats als het komt te staan onder: 21 8 in de Media.
Wil je het daar ook nog even plaatsen?
#9 Ah geen bezorging op maat. Jammer!
Ik geloof er trouwens niets van dat hij er niet met z'n broer over gesproken heeft ;-)
BOER ROEPT BOEREN OP ORIGINELER TE ZIJN
Ahold-topman Dick Boer roept boeren op kwalitatief betere en originelere producten in de markt te zetten als antwoord op de lage rendementen die ze nu boeken.
Ze maakten het inmiddels duidelijk: het wordt geen bezorging op maat, maar vaste dagen, uren + routes door de wijk. Picnic pakt dus iedereen die het wil. Eerst met eigen aanbod, daarna met dat van iedereen - misschien ook wel Amazon. En wie weet zelfs met een locker.
#6 Er is slecht 1 groot probleem. IBM zag de personal computer niet zitten. Maakte hem uiteindelijk toch, maar was te laat en begreep ook de markt niet. Hoe zal dat gaan bij de zelfsturende auto's?
AH en Jumbo zijn al vele jaren actief in de (online) markt en voelen nu ook de noodzaak om toe te slaan. Mede dankzij Picnic en HelloFresh. Zijn ze te laat? Zijn ze te log? Ik betwijfel het.
De opwinding om tegen het systeem te spelen, lijkt me niet genoeg om de wedstrijd te winnen. Ik hoop dat Muller meer pijlen op zijn boog heeft.