Foodlog begon als blog en groeide uit tot een nieuws- en gespreksplatform op de gebieden van voeding, gezondheid, landbouw, levensmiddelenmarketing, voedselpolitiek en aan landgebruik gerelateerde energie- en watervraagstukken. We zijn een beïnvloeder van beïnvloeders geworden. Niet in het minst door de reageerders die in de draden een schat aan kennis en inzichten brengen. Tot nu toe was dat allemaal gratis voor iedereen beschikbaar.

Het maken van de dagelijkse krant kost Foodlog inmiddels bakken met geld. Geld dat we middels spin-off activiteiten als cursussen, congressen en lezingen bij elkaar hebben weten te brengen. Maar voor de verdere professionalisering kunnen we niet meer volstaan met dit soort activiteiten. De site moet op eigen benen kunnen staan. Advertentievrij en onafhankelijk, want dat is de principiële keuze die Foodlog vanaf het allereerste begin gemaakt heeft.

Niet helemaal op slot
We gaan niet helemaal op slot. Onze Flashes en korte media-berichten blijven vrij toegankelijk. Ook de Nieuwsbrieven, onze Daily en Weekend, blijven gratis. Wel kunnen in de Nieuwsbrieven plus-artikelen staan.

De overige artikelen staan na 2 dagen achter de betaalmuur. Ze krijgen dan een geel plusje en de vermelding 'exclusief voor betalende leden'. Ben je betalend lid, dan kun je onbeperkt Foodlog blijven lezen. Ook presenteert de site zich dan zonder advertenties aan je (wel even inloggen). Vanaf €6 per maand ben je al betalend lid. Daar koop je 3 haringen voor op de markt, of nog net geen Impossible Burger.

5 cadeau-artikelen per maand
Ook zonder betalend lidmaatschap zetten we je niet zomaar buiten. Iedereen krijgt per maand 5 artikelen cadeau. Reageer je bij zo'n cadeau-artikel, dan blijft de draad altijd voor je open.

We vinden het natuurlijk reuze spannend, maar weten ook: alles wat gratis is, heeft geen waarde.

Word betalend lid! Je krijgt dan niet alleen onbeperkt toegang tot alle content op Foodlog, maar ook korting op onze congressen en events.
Dit artikel afdrukken