In 2023 maakte Lotus meer dan €1 miljard omzet en veroverde een plek in de top 5 van populairste koekjes, aldus de Tijd. Het bedrijf is inmiddels €7 miljard waard.
Lotus heeft flink ingezet op marketing, met name in de landen die veel omzet genereren: de VS, het VK en Frankrijk.
Lotus blijft het aloude recept hanteren: in een nieuw land lanceert het Biscoff als koekje bij de koffie in de horeca om het vervolgens naar de supermarkt te brengen. In de nieuwe marketingstrategie zet Lotus niet in op het ‘koekje bij de koffie’ maar juist op ‘even een snack tussendoor’ of ‘lekker in de taart’. Televisie wordt minder belangrijk, digitaal juist meer.
De verhoogde omzet kwam niet alleen door meer verkoop. Ook de inflatie speelde een rol. Ongeveer de helft van de omzetgroei kwam door prijsverhogingen. Lotus laat hiermee zien dat het prijsmacht heeft. Het lukte hen supermarkten te overtuigen de hoge prijs te vragen.
De komende jaren wil Lotus groeien naar plek 3 op de koekjeslijst.