0
Fotocredits: 'Lotus Speculoos', Wikimedia

FlashSpeculoos verdwijnt, oh nee, toch niet

Koekjesproducent Lotus schrapt de naam 'speculoos'. Dat zei topman Jan Boone dit weekend in De Tijd. Speculoos gaat ook in Belgiƫ, Nederland en Frankrijk (de drie oorspronkelijke markten van het koekje), Biscoff (biscuit met koffie) heten. Boone wil van Biscoff een 'global brand' maken, zoals Coca-Cola, Lay's of Heinz. Internet ontplofte, met trending hashtags als #jesuisspeculoos en #Biscoff. Een geschrokken Boone haast zich vandaag te melden dat speculoos niet helemaal verdwijnt. "Onder de naam Biscoff komt de slagzin 'The Original Speculoos' te staan."

De Tijd - Lotus schrapt naam 'speculoos', 1 nov 2020
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.