België wacht mogelijk een prijzenoorlog in de supermarkt, schrijft RetailDetail. Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize, kondigde dat aan bij de toelichting op de kwartaalresultaten van Ahold Delhaize in België. Boer wees op de concurrentie van goedkopere ketens als Colruyt, Aldi en Lidl die de marktpositie van Delhaize aantasten.

Ahold Delhaize is met Albert Heijn in Nederland bedreven in het voeren van strategische prijsoorlogen tegen het assortiment van concurrenten. Voor de Belgische Delhaize-supermarkten zijn prijsdalingen een strategisch novum. Na de fusie besloot het bedrijf wel aan prijspromoties te doen, maar weg te blijven uit een prijsoffensief. Bij de kwartaalcijfers bleek dat de Belgische tak het nog altijd moeilijk heeft. Voor heel Ahold Delhaize steeg de omzet met 2,1% en in Nederland met 3,6%; in België daalde de omzet met -0,3%. Sinds september wordt de directie gevoerd door de Fransman Xavier Piesvaux die direct rapporteert aan Wouter Kolk, de man die ook Albert Heijn in Nederland aan betere resultaten hielp na de tegenvallende resultaten van diens voorganger Sander van der Laan..
RetailDetail - Delhaize kondigt prijsverlagingen aan
Reageer
  • Deel
Druk af