Dat zeggen Colette Cloosterman-van Eerd, directeur formule en innovatie bij Jumbo, en Bart van den Nieuwenhof, directeur van La Place in een interview met het FD. "De traditionele supermarkt verdwijnt. Het worden plekken waar mensen elkaar ontmoeten. We helpen om gezond en lekker te eten door hele keukens aan de winkels toe te voegen", zegt Cloosterman.
La Place blijkt zich, nog meer zelfs dan de supermarktwinkels, te lenen voor het oprekken van de grenzen van traditionele winkelformules. De 18 wegrestaurants die Jumbo vorig jaar van AC Restaurants overnam ontwikkelen zich in sneltreinvaart tot "multifunctionele plekken" waar je straks kunt eten, werken, elkaar ontmoeten, vergaderen, winkelen, afhaalmaaltijden meenemen, fitnessen of je auto kunt laten wassen of opladen. De combinatie Jumbo-La Place mikt ook op andere lokaties, als treinstations, luchthavens, universiteiten en ziekenhuizen. "Wij kunnen op 15 vierkante meter onze diensten aanbieden maar ook op 1000 vierkante meter," klinkt het, of zelfs mobiel bij festivals en evenementen als Libelle Zomerweek of Zwarte Cross. De mogelijkheden zijn "in principe eindeloos" zeggen de twee eet-ondernemers.
Het Financieele Dagblad - Vergaderen, sporten en auto wassen bij La Place
Reageer
  • Deel
Druk af