De Belgische divisie van supermarktketen Carrefour lanceert een online marktplaats, meldt De Tijd. Op de bestaande Carrefour-webshop zullen ook externe verkopers hun producten rechtstreeks kunnen aanbieden. "Zo willen we vooral ons aanbod verder aanvullen", zegt Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve. "De grote sterkte van onze webshop is dat de klant kan kiezen of hij zijn bestelling aan huis laat leveren, of zelf komt ophalen" in de winkel of bij een pick-up point.

Met de online marktplaats, waarvoor nu een directeur gezocht wordt, gaat Carrefour de concurrentie aan met webwinkels als Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, en Alibaba. Die ontdekten al eerder de succesformule van de online marktplaats, schrijft De Tijd. "Zonder zelf één product te moeten inkopen verdienen de Chinezen miljoenen euro's. Dankzij hun sterke merknaam kunnen ze bedrijven overtuigen om producten in heel de wereld te verkopen via Alibaba's platformen." Ook Bol.com boekt inmiddels de helft van zijn omzet via het online marktplaatsmodel.
De Tijd - Carrefour gaat Bol.com achterna met online marktplaats
Reageer
  • Deel
Druk af