Met een volautomatisch afhaalpunt maakt Carrefour België het zijn klanten mogelijk 24/7 boodschappen te doen. Eigenlijk is het een noodgreep, omdat de Hypermarkt in Mont-Saint-Jean wegens een verbouwing gesloten is. Om de klanten toch hun boodschappen te laten doen, lanceert Carrefour een geautomatiseerde drive: een muur van metalen kastjes, waarvan een deel gekoeld is. In totaal is er ruimte voor 50 bestellingen per dag. Die bestellingen doen de klanten online. Ze kiezen vervolgens tussen 2 afhaalmomenten: de volgende dag 's middags (11-15u) of 's avonds (16-23). Bij het afhalen rekent de klant af en gaan de desbetreffende deurtjes open.
De pop-up drive heeft, volgens Carrefour, een aantal voordelen, zoals "de ruime openingsuren en het feit dat het ook kan op locaties waar er geen plaats is voor een fysieke winkel”.
De pop-up drive heeft, volgens Carrefour, een aantal voordelen, zoals "de ruime openingsuren en het feit dat het ook kan op locaties waar er geen plaats is voor een fysieke winkel”.