Behalve een groot aantal innovaties en trends in vlees, vielen nog meer dingen op tijdens de voedingsmiddelenbeurs Anuga.
Zo presenteerde kalfsvleesproducent Peter’s Farm vers vacuüm verpakte geportioneerde kalfsvleesproducten (zie foto's).
De geportioneerde producten zijn met name bedoeld voor de groothandel en horeca. ‘Met deze portieverpakkingen geven wij klanten de gelegenheid om op maat in te kopen. Restaurants kopen liever individueel verpakt kalfsvlees zodat ze niet met resten blijven zitten. Kalfsvlees wordt immers niet in grote hoeveelheden gegeten’, zegt Senior International Account Manager Willian Lendering van Peter’s Farm.
Vlaggetje
Bij de stand van Vion viel een aantal producten op. Zo speelt het bedrijf in op de trend naar nationale etikettering. Vion presenteerde een aantal verpakkingen van worstjes met exact dezelfde inhoud (kip of varken), maar met een vlaggetje van elke keer een ander land (zie foto’s).
Pasta
Vion kwam ook met diepvriesmaaltijden onder het merk Pasta Deliziosa. In negen minuten kan de consument een pastaschotel klaarmaken met de smaken: tagliatelle met zalm, farfalle met kip (zie foto’s), penne met spinazie en de klassieke spaghetti bolognese.
Vleesproducent Enkco gooide het tijdens de Anuga op de vegetarische productrange onder het merk Vivera. Voor de binnenlandse markt zijn er twee nieuwe producten: satéballetjes en falafel (zie foto’s).
Voor buitenlandse retailers of fabrikanten is er de mogelijkheid om een eigen merk op de verpakking te zetten (zie foto’s). Volgens exportmanager Gert Jan Gombert wil Enkco de vegetarische producten in toenemende mate afzetten in het buitenland.Vion had ook een heel schap ingericht voor zijn producten onder het merk Vegetaria. Deze producten zijn voornamelijk bedoeld voor de Duitse markt.
En wie niet van vegetarisch houdt, kan altijd nog de tonijnworstjes (zie foto's) van het Spaanse merk Miau proberen...
bron: meat&meal
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Jullie hebben deze helemaal gemist hoor......
http://www.meatandmeal.nl/nieuws/marketing-sales/7518/anuga-vion-en-zwanenberg-in-zee-met-meatless-foto's.html
.... en dat was volgens mij toch best wel interessant nieuws, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld... :-))
Als fervente(voedsel)beursganger heb ik mij verbaasd over de "simpele" berichtgeving in Meat&Meal;mbt de producten welke op de Anuga worden (inmiddels werden) getoond. Er was zo'n enorm aanbod vlees en vleeswaren (en andere levensmiddelen uiteraard) waar de NL markt wel een beetje van had kunnen opknappen, maar nee, er moet worden bericht over het zoveelste kant&klaar;product (dat in een aantal gevallen niet eens op de NL markt wordt verkocht, maar wel door NL bedrijven wordt gemaakt). Weer een gemiste kans om de gemiddelde inkoper wat wijzer te maken.... Jammer, maar vooral triest....