Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn gratis bezorgservice uit met 7 nieuwe plaatsen. In een maand tijd verdrievoudigt AH naar eigen zeggen het bezorggebied. Over 4 weken volgen nog meer nieuwe gebieden en komt het totale bezorggebied van AH Compact op 700.000 huishoudens.

Vanaf vandaag kunnen ook inwoners van Velsen, Hoorn, Deventer, Purmerend, Edam-Volendam, Alphen aan de Rijn en Zoetermeer hun boodschappen bestellen via AH Compact. Volgens de marktleider zijn klanten enthousiast over de bezorgservice die het vorig jaar september speciaal voor kleine huishoudens lanceerde. Klanten kunnen kiezen uit 5.000 dagelijkse boodschappen. Het minimumbestelbedrag is €35, de bezorging is gratis. De prijzen zijn gelijk aan die in de supermarkt.

Onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte wijst Albert Heijn nog steeds als marktleider aan op de online boodschappenmarkt, schrijft RetailDetail. In de laatste enquête geeft 41% van de respondenten aan online zijn boodschappen te doen bij AH. Picnic (27%) verdringt Jumbo (21%) van de tweede plaats. De penetratiegraad stokte wel: het aandeel consumenten dat aangeeft wel eens online boodschappen te doen daalde ten opzichte van een half jaar geleden van 29% naar 26%. Door steeds meer bestellingen van verse voeding neemt het online aandeel in de totale supermarktomzet wel toe. Vooral grote steden en de Randstand lijken online te omarmen, in Noord-Nederland bestelde slecht 11% zijn boodschappen wel eens online.
RetailDetail - Picnic springt over Jumbo op Nederlandse markt online boodschappen
  • Deel
Druk af