De fastfood-sector zit in de lift, meldt ABN Amro in zijn nieuwste 'Stand van de Leisure'-rapport. Over 2017 groeide de fastfood-omzet in ons land met 8,7% en kwamen er 130 nieuwe vestigingen bij. Dat waren uitbreidingen van gevestigde fastfood-ketens en nieuwe vestigingen van internationale formules als Five Guys en Dunkin’ Donuts. Nederland kent nu zo’n 6.240 fastfood-winkels die de snaaiende consument talloze snelle en gemakkelijke 'verwen-momenten' bieden. Wachtrijverkortende digitale bestelzuilen verleiden hen slim tot wel 10% hogere orderbedragen.
Opmerkelijk is de opkomst van 'gezond' binnen de fastfood-sector. Er verschijnen nieuwe concepten met een exclusief en biologisch aanbod - het Frites Atelier of de Croquetten Boutique - en gevestigde fastfood-ketens breiden hun assortiment uit met gezond(er)e en vegetarische gerechten.
Insights ABN AMRO - Fastfood groeit door in 2018 - Insights
  • Deel
Druk af