Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


De nieuwste VarkensvleesMonitor laat zien het de goede kant op gaat met het aandeel sterrenvlees. Van al het varkensvlees bij koploper Lidl is 66% voorzien van het Beter Leven Keurmerk, bij Jumbo is dat 60%. Albert Heijn ruilde met Vomar van plaats en staat met 53% op de derde plaats.

Tel zelf mee
Varkens in Nood zou liefst van álle supermarkten in Nederland willen weten hoe het met het aandeel Beter Leven Keurmerk-vlees staat. De Varkensvleesmonitor wordt nu samengesteld op basis van steekproeven. Hans Baaij, voorzitter van Varkens in Nood: "Onze achterban zit verspreid door het hele land, en we horen vaak van mensen dat er in hun winkel minder varkensvlees met een Beter Leven Keurmerk ligt dan in de VarkensvleesMonitor staat." Daarom roept de organisatie mensen op in hun eigen winkel aan het tellen te slaan. Baaij: "We hopen dat veel supermarktklanten mee doen, zodat we de supermarkten die achterblijven nog gerichter achter de vodden kunnen zitten.”

Geïnteresseerden kunnen zich tot 31 juli aanmelden op www.varkensinnood.nl. Ze ontvangen dan een mail met precieze instructies, zodat de tellingen op dezelfde wijze verlopen.

Dit artikel afdrukken