Deliveroo werd in 2013 opgericht. De online bestelservice richt zich op toprestaurants. Zo heeft Deliveroo zelfs het met een Michelinster bekroonde Trishna in zijn gelederen.

Restaurants die gebruik maken van Deliveroo zouden hun omzet met 30% kunnen zien groeien. Dat meldt Index Venture, de bemiddelaar die de investeringsronde voor de bezorger begeleidde op Bloomberg. Ze kunnen meer klanten bedienen dan in hun restaurant passen en de capaciteit van hun keuken beter benutten, maar hoeven zich geen zorgen te maken over de logistieke puzzel die een eigen bezorgservice met zich mee zou brengen.

Investeerders hebben miljoenen over voor maaltijdbezorgers
De markt voor restaurantbezorgers blijkt booming. Ook vergelijkbare services als Just Eat, GrubHub, het Duitse Delivery Hero (onderdeel van Rocket Internet, dat vorige week foodora in Amsterdam lanceerde) en maaltijdboxenbezorger HelloFresh wisten recent miljoeneninvesteringen los te krijgen.

Deliveroo wil met de investeringsgelden zijn diensten uitrollen over Europa, het Midden-Oosten en Azië. In Europa is het bedrijf al actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Ierland.

Fotocredits: Deliveroo, via Facebook

Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken