De noordelijke supermarktketen Poiesz krijgt van zijn klanten het rapportcijfer 7,82 en is daarmee de nummer één in het eerste GfK Supermarkt Rapport, meldt Distrifood.

Het GfK Supermarkt Rapport is de opvolger van wat voorheen de Kerst- en Zomerrapporten heetten. In het onderzoek met 18 supermarktketens is Poiesz de beste allrounder. De formule scoort op 7 van de 9 onderzochte aspecten in de top-3, en op de winkelgemak (8,02) en winkeluitstraling (8,00) het hoogst. Plaatsen 1 tot en met 6 zijn weggelegd voor regionale ketens, na Poiesz zijn dat Nettorama (7,81), Jan Linders (7,81), Emté (7,78), Dekamarkt en Hoogvliet. Lidl is op de zevende plaats de bestscorende landelijke keten, Jumbo staat op 9 en Albert Heijn op 12. Hekkesluiters in het GfK Supermarktrapport zijn Coop en Vomar, die beide een 7,42 krijgen van hun klanten.
Distrifood - Poiesz nummer één in GfK Supermarkt Rapport - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af