Nespresso moet nu voortaan technische veranderingen 3 maanden tevoren aankondigen zodat anderen er op kunnen inspelen en mag de imitatiecapsules niet meer als minderwaardig afraden. Dat meldt RetailDetail.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Voor een éénpersoons-huishouden is een Nespresso-machine een uitstekende optie, maar de cupjes zijn gewoon te duur. Ik heb inmiddels alle soorten nep-cupjes uitgeprobeerd, de meeste (huis)merken van de supers halen het qua smaak niet bij de originele Nespresso. Maar de Ristretto van Lidl komt in de buurt. De enorme variëteit aan mélanges van Nespresso is echter wel uniek. Nog een alternatief: sinds kort zijn er lege zelf te vullen cupjes te koop onder de naam Coffeeduck. Ze kunnen zelfs in de vaatwasser. Gekocht in België maar ook gezien bij Simon Levelt. Vullen met een goede vers gemalen mélange naar eigen smaak van de koffiespeciaalzaak et voilà. Het is wel een gedoe, maar dan heb je ook wat (voor zo'n 5 cent per kopje in plaats van 30 cent).
Dick, voor de incidentele koffiezetters, denk aan 5-7 kopjes per maand, is een Nespresso interessant. Hoef je niet maandelijks driekwart pak koffie weg te gooien omdat het oud is geworden.
De originele Nespresso-cupjes zijn met hun aluminium, alle recycling ten spijt, minder milieuvriendelijk dan de nieuwe, die van plastic zijn. Een gestroomlijnde marketingmachine: de cultus heeft me altijd verbaasd. Hippe mensen met mooie tassen, die eruit zien alsof ze een flink uurtarief rekenen, en die bij de Bijenkorf geduldig in een lange rij plaatsnemen staan om kartonnetjes met cupjes a 30 cent te verwerven.