In de Telegraaf zegt Mark Ruijgrok, directeur van Nespresso Nederland, dat Nespresso "alles behalve van plan is om in de supermarkt te liggen".

Nu de patenten op Nespresso's aluminium cupje zijn verlopen, zetten concurrenten als Jacobs Douwe Egberts de achtervolging in door met vergelijkbare cupjes op de markt komen.
Dat is een bedreiging, want Nespresso wist de prijs van een thuisgezet kopje koffie van een paar cent te verhogen tot ruim drie dubbeltjes.

Reden voor Nespresso om in Duitsland in een kleinschalige pilot de eigen aluminium cupjes in de schappen van ketens als Saturn, MediaMarkt en Galeria Kaufhof te brengen, meldde het FD in juli. Het Duitse voorbeeld vindt in Nederlandse supers geen navolging, zegt Ruijgrok. "Als je Nespresso in supermarkten stalt, dan geef je het product eigenlijk uit handen. Dat willen wij niet." Nederlandse klanten kunnen gewoon naar de Nespresso-boutiques, waarvan er nu 18 in Nederland zijn. Hoewel... "Nespresso's exclusiviteit blijkt niet geheel waterdicht te zijn: Nederlandse twitteraars signaleerden de capsules al eerder in de schappen bij supermarkten van Albert Heijn in Almere, Veldhoven en Blaricum", schrijft het FD. "De aanvoer van deze koffie vindt niet via ons distributiekantoor plaats", snibt Nespresso Nederland.
De Telegraaf - Koffiemerk Nespresso is wars van supermarktschappen
Reageer
  • Deel
Druk af