Becky is de nieuwe mascotte van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling, een gezamenlijk initiatief van organisaties, bedrijfsleven en overheid. Becky moet Nederlanders helpen om minder voedsel te verspillen.
Begin dit jaar startte de stichting de campagne ‘Hoe #verspillingsvrij ben jij?’. Het vriendelijke mondje Becky inspireert en motiveert Nederland vanaf nu met makkelijke en slimme tips. Becky's eerste tip: check je voorraadkast voordat je boodschappen gaat doen.
"Met Becky’s hulp krijgen nog meer mensen de smaak te pakken om minder te verspillen", legt directeur van de stichting Toine Timmermans uit. “Winst voor het milieu én je portemonnee. Als iedereen in Nederland in actie komt, dan worden we stap voor stap steeds meer #verspillingsvrij.” Becky is te zien op social media, in winkelcentra, online en in print via onder meer banners. De focus van de campagne ligt op jonge gezinnen, omdat zij het meeste voedsel verspillen.
Onder meer het ministerie van LNV, Rabobank en Wageningen Universiteit werken binnen de stichting samen met McDonald's, Albert Heijn, Jumbo, Lidl, CBL, ABN AMRO, Regio Foodvalley en het Voedingscentrum aan het voorkomen en verminderen van voedselverspilling en het verwaarden van afval in de gehele voedselketen. De stichting heeft als doel om de voedselverspilling - nu in totaal zo'n 105 à 152 kilo per Nederlander, 41 kilo aan vast voedsel per huishouden - te halveren in 2030.
VC -
Becky gaat Nederlanders helpen minder voedsel te verspillen | Voedingscentrum
Begin dit jaar startte de stichting de campagne ‘Hoe #verspillingsvrij ben jij?’. Het vriendelijke mondje Becky inspireert en motiveert Nederland vanaf nu met makkelijke en slimme tips. Becky's eerste tip: check je voorraadkast voordat je boodschappen gaat doen.
"Met Becky’s hulp krijgen nog meer mensen de smaak te pakken om minder te verspillen", legt directeur van de stichting Toine Timmermans uit. “Winst voor het milieu én je portemonnee. Als iedereen in Nederland in actie komt, dan worden we stap voor stap steeds meer #verspillingsvrij.” Becky is te zien op social media, in winkelcentra, online en in print via onder meer banners. De focus van de campagne ligt op jonge gezinnen, omdat zij het meeste voedsel verspillen.
Onder meer het ministerie van LNV, Rabobank en Wageningen Universiteit werken binnen de stichting samen met McDonald's, Albert Heijn, Jumbo, Lidl, CBL, ABN AMRO, Regio Foodvalley en het Voedingscentrum aan het voorkomen en verminderen van voedselverspilling en het verwaarden van afval in de gehele voedselketen. De stichting heeft als doel om de voedselverspilling - nu in totaal zo'n 105 à 152 kilo per Nederlander, 41 kilo aan vast voedsel per huishouden - te halveren in 2030.