De mails stromen binnen op de redactie: 'Gerda' al gezien?

Nee, nog niet gezien. Vragen staan er ook bij: 'laatste stuiptrekking van een ministerie dat straks opgaat in EZ?' 'Kan dit wel, met belastinggeld?'
Laten we het er dan maar eens over hebben: kan het? De indruk van campagnevoeren met belastinggeld is immers snel gewekt. Die zal ongetwijfeld komen zelfs. Maar het kan nooit zo zijn. Een ministerie is traag. Het plan bestond dus al voor het kabinet viel.

Enne, stel je voor. Een glossy Piet Hein. Voor het eerst zullen sexy glossies tot diep in Putten en andere ommelanden doordringen.

CDA-minister Gerda Verburg komt deze week met haar eigen glossy. Het ministerie van LNV steekt naar schatting enkele tonnen in de Gerda. Oplage: 830.000 stuks.

‘Ik ben niet glamoureus. Vooruit, een tikje misschien. Maar niet zoals de landbouw, de natuur en ons voedsel dat zijn’, zo begint CDA-minister Verburg haar eigen glossy. De Gerda is een eenmalige uitgave ter ere van het 75-jarig bestaan van haar ministerie. Het blad wordt deze week in een oplage van 830.000 meegestuurd met de Flair, Margriet en Libelle. ‘We mikken op een bereik van twee miljoen huishoudens’, vertelt een woordvoerder van het ministerie van LNV.Ego-glossy
Verburg is de eerste bewindspersoon met een eigen glossy. BN’ers als Linda de Mol, Matthijs van Nieuwkerk en Maarten van Rossem gingen haar voor. Youp van ’t Hek stak in 2007 de draak met de ego-glossy’s. ‘Niemand’, gnuifde hij destijds, ‘zal na de verschijning van Youp nog hardop durven zeggen dat hij óók een eigen glossy wil.’ Niets blijkt minder waar. LNV noemt het blad zelfs ‘een onconventioneel communicatiemiddel’ en verwacht vooral de jeugd hiermee beter te bereiken. Hoeveel de glossy het ministerie kost, wil LNV niet zeggen. Navraag leert dat de uitgave naar schatting enkele tonnen kost. De vraag of er straks ook een Eimert, Camiel, Piet Hein of Tineke op de mat ligt, werkt bij de LNV-woordvoerder op de lachspieren, maar ook deze laat hij onbeantwoord.


Bron: De Pers
Dit artikel afdrukken