Belgische consumenten verwachten van fabrikanten en detaillisten dat ze hun aanbod verduurzamen, maar slechts 5% is bereid om daar extra voor te betalen. Dat is een van de conclusies uit een enquête onder 1.000 Belgen door de Belgische handelsfederatie Comeos. Prioriteiten voor duurzaamheid zijn voor de consument een aanbod van ecologische producten, gezonde producten en een goede omgang met zijn persoonlijke gegevens, schrijft DeMorgen. "Consumenten verwachten van de handelssector niet dat die zich bezighoudt met maatschappelijke projecten", zei CEO Dominique Michel tijdens de viering van de 40e verjaardag van Comeos. "Ze willen vooral dat de handelssector geen onterechte reclame maakt, voedselverspilling tegengaat en goede informatie geeft aan de consument", aldus Michel. Duurzaamheid blijkt in België vooral een overweging voor Nederlandstalige vrouwen van boven de 55, Franstalige mannen jonger dan 25 jaar "zijn er helemaal niet mee bezig".
De Morgen - Consument wil duurzame handel maar is niet bereid ervoor te betalen
Reageer
  • Deel
Druk af