Hou toch eens op met dat gezeur over internationaal gevalideerde modellen. Dat Cora van Nieuwenhuizen en haar opvolger Barbara Visser er mee frauderen is een ander verhaal. Die fraude wordt door MOB dan ook juridisch aangevallen.
Verder: een stikstofminister zal de problemen ook niet op kunnen lossen. Dat kan alleen met een drastiche reductie van de veestapel.
Probleem is dat regering zich niet aan haar eigen wetten houdt en het slechte voorbeeld geeft mbt niet-handhaven. Van onze site:
"Schiphol overtreedt al sinds 2015 haar geluidsnormen, vliegt deels illegaal vanwege ontbrekende natuurvergunning, leeft de wettelijke verplichting tot minimalisatie van kankerverwekkende stoffen niet na, sleept Coronabesmettingen binnen….."
Ook: Economische studie wijst uit: „De groei van Schiphol tot 540.000 vluchten leidt in alle doorgerekende scenario’s tot een welvaartsverlies tussen 2,3 en 3,1 miljard euro”. Krimp tot 375.000 vluchten levert juist een winst op van 6,5 miljard in een scenario met een ambitieuze CO2-reductie". Dus waarom nog twijfel?
Kortom: stop met drammen over stikstofdepositiemodellen.