6
Fotocredits: Gehakt, David Reeves

FlashAlles door de gehaktmolen

Ook Amerikanen kunnen niet uit eten vanwege de coronacrisis. Dus koken ze thuis. Een kogelbiefstuk, Sirloin steak of een entrecôte bakken, kunnen ze niet. Ze willen gewoon goedkoop gehakt. En dus gaat ook al dat dure vlees aan de andere kant van de oceaan door de gehaktmolen.

The Counter - Beef producers are grinding up their nicest steaks, while retailers can't meet demand for cheaper cuts, 7 mei 2020
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Roland Nijs
Roland Nijs Drogredeneringen Opruimingsdienst (DOD)
  • #1
  • 7 mei '20
  • 23:16

Deze flits is geen samenvatting maar een expressionistische weergave van het bronartikel. Dat Amerikanen niet zouden kunnen koken ik niet in het bronartikel kunnen terugvinden. Wél een economische beschrijving van de wel heel bijzondere prijsvorming van vlees in de radicaal veranderde Amerikaanse corona-vlees-markten.

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #2
  • 8 mei '20
  • 23:17

Ronald, er zijn dingen die je gewoon een beetje moet snappen. Zo'n vijftig procent van het vlees dat we eten wordt normaal gesproken gehakt gegeten. Als mensen thuis koken wordt dat nog meer, temeer omdat de horeca dicht is en duur vlees geen markt meer heeft. Net als kreeft en oesters en langoesten.

En waarom het goedkoop wordt? Omdat sirloin door de gehaktmolen gewoon gehakt is.

Zo werken markten.

Roland Nijs
Roland Nijs Drogredeneringen Opruimingsdienst (DOD)
  • #3
  • 9 mei '20
  • 0:52

Dick, als bedrijfseconoom snap ik de prijsvorming in de radicaal veranderde Amerikaanse vleesmarkt zoals die in het bronartikel wordt beschreven meer dan een beetje. Je pakkende opmerking dat Amerikanen geen kogelbiefstuk etc. kunnen bakken heb in het bronartikel alleen niet als factor voor de prijsvorming kunnen terugvinden en ietwat expressionistisch.....

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #4
  • 9 mei '20
  • 1:22

Ronald, welke wereld lees je achter de volgende zin? Anne-Marie Roerink, principal and founder of marketing research company 210 Analytics, said the beef industry was uniquely positioned to respond to the changes in demand. Unlike pork and chicken that would normally be sold in restaurants, beef can more easily easily be ground up and sent to the supermarket.

Roland Nijs
Roland Nijs Drogredeneringen Opruimingsdienst (DOD)
  • #5
  • 9 mei '20
  • 1:30

Dick, als bedrijfseconoom snap ik de prijsvorming in de radicaal veranderde Amerikaanse vleesmarkt zoals die in het bronartikel wordt beschreven best wel zo'n beetje. Het ging mij meer om je expressionistische opmerking dat Amerikanen geen kogelbiefstuk kunnen bakken. Geen factor in de prijsvorming die je aan het bronartikel hebt ontleend maar wel pakkend.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.