7

Flash‘Unilever moet groeien en de mensen helpen’

Interview met de baas over voeding bij Unilever, Hanneke Faber, afgedrukt in de NRC. Waarom is de theedivisie te koop? ‘Thee zit Unilevers groeiambities in de weg’. En de boodschap van Unilever: ‘Winstgevendheid en een betere wereld moeten hand in hand gaan’. En: ‘We moeten mensen helpen plantaardiger te eten’. Meer Magnums natuurlijk ook.

NRC - Topvrouw Unilever: ?Er moet nu veel meer groente bij een Knorr Wereldgerecht?, 13 apr 2020
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Bert van Ruitenbeek
Bert van Ruitenbeek Adviseur duurzame landbouw en voeding
  • #1
  • 14 apr '20
  • 8:32

Ik vond het een NRC onwaardig interview. De grootste bijdrage van Unilever die er vrij kritiekloos werd uitgelicht is dat er op de 'pakjes wereldgerechten' nu staat dat je 200 gram groenten moet toevoegen ipv wat ze vroeger schreven 80 gram....

Hans Pollemans
  • #2
  • 14 apr '20
  • 10:30

Leuke topic-tekst. In die zin, dat ik perfect mijn eigen draai er aan kan geven. En die is richting Unilever alles behalve complimenteus.
De strategie van Unilever is doorzichtig en ik hoop dat dat ze op een dag gaat opbreken:
"Waai met alle winden mee uit belang voor de aandeelhouders.."
Dat doen ze dan ook 'voortreffelijk'.

ps. Ze brengen nog steeds in India verblekende crèmes op de markt specifiek om racistisch onderscheid te benadrukken.., want zeg nu zelf, zou jij, als iets te donker bruin lid van een hogere kaste op het bijna zwarte, en onaanraakbare plebs willen lijken ?
Dat plebs kan het trouwens niet eens betalen..
Interesante markten vindt Unilver overal, en verkoopbeleid worden lokaal afgestemd, want met ethiek kun je gelukkig overal alle kanten uit..

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #3
  • 14 apr '20
  • 11:00

Bij Hanneke moet ik altijd denken aan haar vader, Mient-Jan. Die was tegen De Bom enzo.
Natuurlijk is zo'n gedachte onterecht. Ieder mens wordt zichzelf, ondanks het nest waar het uitkomt.

Jan Peter van Doorn
Jan Peter van Doorn Marketing en reclame
  • #4
  • 14 apr '20
  • 11:42

"Ieder mens wordt zichzelf, ondanks het nest waar het uitkomt"

In de psychologie komt men er achter dit dit steeds vaker valt te bezien. En dat we met een posttraumatisch stress syndroom zitten op gescheept dat vele generatie kan beslaan. Met een emotionele structuur die zich ook in het DNA nestelt (het emotionele DNA).

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #5
  • 14 apr '20
  • 22:10

Jan Peter, dat is - zeker in dit geval - een interessante theorie (net als de mijne, een en al speculatie of intuïtie). Maar wat zou die in dit licht kunnen betekenen?

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.